Little Dogg
Little Dogg
Menü
 
Az oldal Camerával megfigyelt terület
 
Hip-Hop 4ever
 
Chat
 
nem néz ide!

 

 
számláló
Indulás: 2004-10-25
 
Extrák
[1-1]

2005.06.14. 17:26 Idézet
  • Az autólopás sokkal bonyolultabb lesz. Bármennyire is el akarsz lopni egy autót, és ha van pisztolyod, akkor sem lesz könnyű. Ezt pozitívnak tekintem, hiszen a valós életben sem dobhatsz ki autóst úgy, mint Vice Cityben.
  • Kaszkadőr bemutatványhoz elég lesz egy kerékpár, beleértve ugrás, kanyarodás, 180's vagy 360's pörgés
  • St. Brutus Motel: Nem csak a része egy küldetésnek, hanem tartózkodási helyként is lehet használni. Aki nem tudná, hogy miben különbözik a hotel, és a Motel akkor annak leírom: Motel általában vidéken van, egyszerű szálláshely olyan autósoknak van kitalálva, akik szeretnének egy kicsit pihikézni.(de azért más példát is lehet említeni)
  • Carl-t megtaníthatod új küzdelmi mozdulatokra, így mindegyik fizikai képessége növekszik
  • San Fierro's tornateremben lesz a Dojo stílus, és a főszereplőt betaníthatod új technikai küzdelmekre
  • CJ meg tudja védeni saját magát a másik ütésétől, pl.: fegyverrel, lábakkal, stb..
  • Rendőrségi helikopterből könnyű lesz a kilátás
  • A környezet is rendelkezik érdekességekkel: Fák lengenek a szélben, hő, köd, és néhány hirdetőtáblát ki lehet majd lökni
  • A levegő is kidolgozottabb lesz a játékban
  • A játékban sok lesz a kidolgozott effekt pl.: kipufogó füst, a talaj, amikor megtaposod, vagy rámész járművel, Smoke karakter cigifüstje, esetleg a kilőtt töltények szikrázása
  • Country zenéket hallgathatunk közvetlenül a rádiókban, amikor vidéken, vagy apró falvakban utazunk
  • Kendall mérges lesz CJ-re, mert őt körül segíti a család
  • Kocsirablás is kidolgozottabb
  • Ha Carl elhízott, akkor a gyalogosok is kicsúfolják: "édes kövér burgonya". A saját csoporttagok pedig, ilyenkor ezt mondják: "divatmajom", "fogyókúráznod kell"
  • A gyalogosok MI-jét nagyon kidolgozták
  • Mindegyik gyalogosnak különböző magánélete van
  • Mt Chilliad hegy nagyon sokat levesz majd a napból
  • Néhány falunak a neve: Shady Creeks, Flint County, Whetstone, Fern Ridge, és Red County.
  • Minden nagyobb város rendelkezik saját repülőtérrel, ahol majd fel lehet szállni Dodo-val
  • Lesznek autóstopposok, akiket el tudsz majd fuvarozni [ez nagy buli lesz /szerk.:]
  • Kapsz egy olyan teherautót, amivel el lehet vontatni másnak a kocsiját :)
  • Lesznek olyan boltok, amiben széles választék lesz.
  • A képernyőt terheli néha az Audio, Display, és az Options beállítása (gondolom, hogy mindez játék közben történik, de szerintem csak PS2-re :P )
  • A térkép körülbelül Amerika alakú, nagy, vastag, üres {és bézs (beige) alakú}. A jobb alsósarok egynegyedét Los Santos alkotja
  • A hajvágás nem olcsó, 500 dolcsi egy alkalom [ez igen, ha valódi lenne, akkor mindenki fodrász lenne / szerk.:]
  • A Menace küldetésben mind a három halott arca a járda felé lesz fordítva [nem biztos, hogy jól fordítottam /szerk.]
  • Carl képes lesz sokáig a víz alatt maradni, hiszen ő gyakran jár úszni
  • Organe Grove család tagjainak zöld öltözéke lesz
  • A Ballas csoportnak bíboros öltözéke lesz
  • A modellek 50 %-al szebbek lesznek (50%-al több poligon lesz) mint Vice Cityben
  • A kerékpárt az X gombbal kell előre tolni (PS 2)
  • Amikor majd az autóban vagy, akkor lesz olyan kamera funkció is, amivel szebb lesz a kilátás
  • A fodrásznál is lesz bőséges választék: kopasz fej, rövid haj, Alfro stílus, és még sok más érdekes frizurát választhatunk magunknak.
  • A tizenkettő kicsi falu gyakran áll valamiből, például útkeresztezésekből, és épületekből, mondjuk kocsma, fazekasság, és sok egyéb
  • A repülésnél megváltozik a radar, és mutatja a látóhatárt, tehát a tájékozódás sokkal könnyebb lesz
  • Élethű lesz a teherautó is
  • Némely Linerunner teherautók benzintartályt szállítanak :)))
  • CJ a legrészletesebb karakter
  • A járművekben a Patriot, Sanchez, Rancher, Mesa, Sabre, és a Walton megtalálható lesz ismét.
  • Lesz egy szörnyű nagy teherautó, aminek lesz utánfutója, és még a neve is félelmetes: Monster Truck
  • Mikor a vidékből áttérsz a városba, akkor nem lesz Lodaing felirat
  • Egy női szereplő visszatér hozzánk, amit már előző GTA-ban megismerhettünk. Lehetőségeket beszámítva Mercedes, Cortez, Asuka, Kasen, Maria vagy Misty. De ha én egy fogadásra rá lennék kényszerítve, akkor Catalinát választanám.
  • Körülbelül ezer darab nagyarányú tárgy van a játékban, a hegy körülbelül félmérföld magas, lesznek benne sziklák, meg alagutak is!
  • Az M-16 puskával is találkozhatunk benne
  • Kerékpárral, vagy motorral a talajon nyomokat lehet hagyni
  • Egyetlen csalódás a fűk, fák, bokrok, amit lehet látni a képeken, hogy ugyan olyan maradt, amilyen volt
  • Sam Houser szerint a leggyorsabb GTA fannak is legalább 150 óra kell, hogy végigvigye a játékot. (kérdés, hogy ez a 100%-os kijátszást jelenti, vagy csak a fő sztori végigküzdését...)
  • Minden járókelő a saját "agya" szerint gondolkodik és válaszol a környezeti változásokra
  • Rockstar elmondta, hogy az utolsó változatban CJ-t lehet majd tetoválni. Ez azt jelenti, hogy az utolsó változatú Patch kell ahhoz, hogy ez az Extra menjen.
  • Fény derült két kisebb településre (ezek a nagyvárosok között helyezkednek el): Angel Pine és Dillamore. Angel Pine békés kisváros (számos üzlettel és egy benzinkúttal), Dillamore pedig egy lakókocsiparknak ad otthont. Az egyik küldetés az Angel Pinei benzinkút kirablásáról szól: hőseink a küldetés végén elkötik a benzinszállító kamionokat.
  • Módosul a járművek használata: minél többet használod a motort annál jobban / biztosabban vezeted majd - az autókkal viszont (ha hanyagolod őket) rosszabbul bánsz - és Vica versa.
  • Új járművek: Quad Bike, Monster Truck, Jeep 4x4, Hummer, hot dog árusító kocsi, kerékpár, Dirt Bike és benzinszállító kamion. A következő régi járgányok biztosan visszatérnek: Greenwood, Sabre, Virgo, Rancher, Esperanto, Bobcat, Mesa Grande, Walton, Manana és a Sentinel.
  • A fejlesztők elmondása szerint a San Andreas főhőse, Carl Johnson az eddigi legkidolgozottabb karakter (nem csak grafikailag, hanem jellem terén is), akit a GTA szériában eddig láthattunk.
  • A kamerát futás közben a jobb analóg karral tudjuk majd mozgatni. A célzási rendszer a Vice Cityéhez hasonló lesz, de finomítottak rajta: most már tudunk oldalazni is lövöldözés közben [nagyon helyes! - a szerk.]. A szinkronhangok között találjuk majd Ice-T-t és Ice Cubeot is. Az animációs osztálynál sem spórolt a Rockstar: a keleti part legnagyobb motion-capture stúdióját bérelték ki maguknak.
  • A San Andreas nem véletlenül érkezik dupla-sűrűségű DVD-n: rengeteget dumálnak benne, Hauser szerint eddig nagyjából 400, szövegelést is tartalmazó jelenetet dobtak össze. A humorért (rádióadók, hirdetőtáblák) egy külön csapat (hat ember) felel.
  • Ha Carl túl sokat eszik, akkor túl súlyos lesz, és bizonyos küldetéseket nem fogja tudni elvégezni
  • A játékban pont ugyanaz a HUD lesz, mint a GTA III-ban, és Vice Cityben
  • A grafika fejlettebb, nagyobb rajzolótávolság 1 km lesz
  • Finomabb, jobban megalkotott mozgások lesznek, mint Vice Cityben
  • Ha a játékhoz a géped teljesítménye jó lesz, akkor 30 fps lesz az állandó
  • 3x több zene, és rendkívül sok új fegyver lesz, mint a VC-ben
  • 3x több küldetés (történet) mint VC-ben
  • Dupla rétegű DVD-n lesz a játék :)
  • Az egyik kerületet Orange Grove (Narancs Liget)-nek hívják, ami az Orange Grove család neve
  • A Házak távolra ellátszanak
  • A területnek a jobb sarkán Los Santos városa elég picike darabot fog elfoglalni
  • Sok új öltözéked lesz
  • Kettős pisztoly :)
  • Több apróbb küldetések
  • A járművek rozsdásak és piszkosak lesznek egy idő után
  • Carl képességét befolyásolja: Frizura, Fizikum, Súly, ügyesség, Öltözék, Vagyon, Fegyver Készség, szereplők, rokonság, banda
  • Hollywood is benne lesz San Andreasben csak Vinewood lesz az álneve.
  • Kettős visszhang
  • 35%-50%-al több figyelmet fordítanak a játékra, mint Vice Cityben.
  • Sam Houser szerint ez "harmadik elválasztó", egy laza GTA trilógia, ami kezdődött 2001-el, folytatódott a 80-as évekkel, és most 1990-be repít minket el a játék.
  • Az autók alatt felhalmazódik a talaj! :)
  • Utánfutós autók is lesznek :)
  • Valóságos tükörképek (pocsolya, stb.)
  • San Andreas kiterjedése nagyjából ötször akkora lesz, mint Vice Cityé volt (nem egy városról, hanem három nagyobb várost felvonultató államról van szó, ugye). A városokon kívüli terület változatos lesz: tanyákat, mezőket, hegyeket és sivatagot is találunk itt. A hegyek között lesz egy különösen nagy / híres példány is: ez közel fél mérföld magas, helikopterrel egy perc alatt lehet (az aljáról) a tetejére érni, autóval, sokkal tovább tart a megmászása. A füves területek és a növényzet sokkal valószerűbben fog kinézni, mint korábban.
  • Ha egy járművel belehajtasz egy folyóba / tóba / tengerbe ki tudsz mászni az ablakon, és kiúszatsz a partra. Ha bent ragadsz az autóban - megfulladsz. Lesznek olyan küldetések, amelyek különlegesen megkívánják majd az úszás alkalmazását.
  • Bemehetsz a fodrászhoz, és új frizurát készíttethetsz magadnak. Ha a hajvágás rosszul sikerül, a társaid röhögni fognak rajtad, ha azonban sikerül eltalálni a menő stílust, megdicsérnek, és jobban tisztelnek majd.
  • A Rockstar igyekszik a lehető legkevésbé lineárissá tenni a játékot. A történetben bármikor "megállhatsz", mászkálhatsz kedvedre, és akkor folytatod majd, amikor csak akarod [ez mondjuk a korábbi részekben is így volt... - a szerk.]
  • A San Andreasban nagy szerepet kapnak az árnyékok: elrejtőzhetsz bennük - így tudsz majd pl. meglepetésből támadni. Az árnyékokra egyébként szükség is lesz m majd: a rendőrök már egycsillagos körözésnél is elég agresszívak lesznek (ha kiütötted az autójukat, kiszállnak, és elkezdnek a menekülő jármű után rohanni), az árnyékok nagy segítségedre lesznek, ha meg akarsz szabadulni tőlük. [hmm, a Rockstar Northos arcok beépítenek pár elemet a Manhuntból is... - a szerk. :-]
  • A meg növekedett terület ellenére "loading" felirattal kizárólag akkor találkozunk majd, ha belépünk egy épületbe (azaz városon belül most már nem fog tölteni a játék). A játéktér állítólag olyan nagy, hogy még a fejlesztők is eltévednek rajta néhanapján. A brutális méretű adathalmaz következménye: a játék dupla-sűrűségű DVD-n fog megjeleni [viszontlátásra, kalózváltozat - a szerk.].
  • Teljesen átalakítják a célzási rendszert: a célkereszt színéből (zöld - teljes életerő, sárga - ötven százalék körül, piros - közel a halálhoz) kapásból látod majd, hogy milyen állapotban van az ellenfeled. Minél többször találsz, annál pontosabban lősz - ezt egyébként a képernyőn százalékban is kijelzi majd a játék. Harc közben lehet oldalazni is.
  • Bandánkkal, az Orange Groove Familyvel területeket foglalhatunk el: ha egy szomszédos kerületet elfoglaltunk az ellenséges bandáról, az átszíneződik a térképen, és hozzánk folyik be az abból származó bevétel.
  • San Andreas nem város, hanem állam - méghozzá Kalifornia látszólagos megfelelője (pont úgy, ahogy Vice City Miami megfelelője volt). Három nagyváros található benne: Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Francisco) és Las Venturra (Las Vegas). A városok kiterjedésükben nagyjából akkorák, mint Vice City: a történet ezekben, és az őket összekötő területen fog játszódni. Igen: nem csak városok lesznek, hanem "vidéki" területek is, a sztori bizonyos pontjain szépen átvezethetünk Santosból Fierroba. San Andreas összterülete ennek megfelelően úgy hatszor nagyobb, mint Vice Cityé.
  • Grafika. A játék alapjául szolgáló RenderWare technológiát alaposan felturbózták: az autókon tükröződik a környezet - ez egyébként az összes fényes / üvegfelületre is igaz. A Rockstar által kidolgozott rendering&streaming technológia a korábbinál jóval nagyobb területek megjelenítését és finomabb mozgatását teszi lehetővé. Minden tárgynak külön nappali / éjszakai változata lesz - így sötétben is jól néznek majd ki. Nagy hangsúlyt fektettek az árnyékok és karaktermodellek finomítására. A legjelentősebb fejlődést a belső terekben tapasztalhatjuk: a Vice Cityben ezek elég egyszerűen néztek ki, itt JÓVAL sokrétűebbek lesznek.
  • Lehetőségek. A misszióstruktúrát némileg átalakítják - néhány küldetést csak úgy tudunk teljesíteni, ha egy korábbi küldetésben megszereztünk egy bizonyos tárgyat vagy képességet. Az assettek jelentősége is megnő - Las Venturraban például kaszinókat is tudunk majd vásárolni - itt különféle szerencsejátékokat is űzhetünk. A legjobb: végre nem csak a küldetéseken belük tudunk bankot rabolni, hanem teljesen szabadon (egyes házakba is betörhetünk).
  • A sztori. Erről már írtunk tegnap, de itt van még némi plusz infó: Carl Johnson (a főhős) Liberty Cityből tér vissza San Andreasba, első feladata régi bandájának (Orange Groove Family) újraszervezése lesz. A sztori során a korábbi részekből ismerős szereplőkkel is találkozhatunk majd.
  • A városlakók / ellenfelek mesterséges értelmességét felpiszkálták, jóval valószerűbben válaszolnak majd a cselekedeteinkre. Az autólopások látványosabbak lesznek: többféle "stílusban" tudunk" autót lopni. A San Andreas kamerakezelésén sokat javítottak - célozni is könnyebb lesz, a harcokban pedig ezúttal akár két fegyvert is használhatunk. Hősünk mozgáskultúrája kibővült: ezúttal pl. úszni is tud majd. A lövöldözések változatosságát az összetettebb sérülésmodell (több találati zóna) és a rongybaba-fizika fogja garantálni
  • Kb. 150 főküldtetésre számíthatunk a játékban.
  • Az egyik embernek akinek fogunk dolgozni a neve: Wu Zi Mu.
  • Néhány autóra fel lehet majd szerelni nitrót.
  • Kínai negyed lesz San Fierróban
  • Néhány garázsban majd lefestheted az autód és lecserélheted komolyabbra a spoilert.
  • Lesz egy körzet San Fierro-ban, ami hasonlítani fog Doherty-hez. Doherty egy hely a San Francisco-ban. Az mellett volt 1989-ben egy földrengés
  • Tudunk majd a házakból rabolni. De csak éjszaka.
  • Lesznek hangtompítos fegyverek
  • Nem jár majd minden küldetés végén pénzjutalom( A Vice cityben azthiszem csak 2 ilyen feladat volt)
  • Lesz egy lopakodó üzemmód. Ami csak akkor kapcsolódik be ha a símaszk rajtunk van.
  • A párbeszédek alakulása majd tőlünk függ. Jól kell majd figyelni ,hogy mit mondanak nekünk.( Ez egy kicsit nehéz lesz azoknak akik nem értenek Angolul,de reméljük elkészül majd a magyarosítás)
  • A lopakodó módban zajmérő ikon fog megjelenni. Minnél csendesebben hajtjuk végre a rablást annál több pénz a jutalom.
  • A játék elején elérhető lesz már a borbély üzlet. :)
  • Több borbély üzlet közül válogathatunk San Andreasban.
  • Saját magunk alkotta bandaruhákban járhatunk az utcákon ,vagy normál utcai ruhában.
  • A bandád tagjai a hajad kinézete alapján is megítélnek.
  • Kötelező lesz egyes küldetéseknél néhány ruha, hogy végig vihessük.
  • A drága szép ruhák ,tiszteletet állnak majd rajtad. Míg a bandaruhák a zsaruk figyelmét jobban felkeltik. Vagy az ellenséges bandákét.
  • 15 percet kell majd utazni egy (autó/motor) járművön hogy felérjünk a Mount Chilliad hegy tetejére.
  • Carl tud majd kosarazni hogy fit maradjon.
  • A város, és a vidék közti váltás fokozatos
  • Los Santosban az derült az idő, néha hirtelen esővel, San Fierro ködös, Las Venturas-ban a levegő tiszta, a fények élesek vidéken pedig melegebb, még természetesebb a vibrálás
  • Több effektben is gazdagodott a játék: kipuffogócsőből áradó füst, kerék által felcsapott sár, füstfelhő mikor rátaposol a fékre, és szikráznak a töltények
  • A Country zene megerősítve, és valószínűleg vidéken, és a külvárosban lehet majd hallani.
  • A 'Stats' menüpont alatt, szinte minden rögzítve lessz. Motorozás, bringázás, úszás, stb.
  • Gyalogos AI is fejlesztették, és mindegyik saját életet él. Például "becserkészhetsz" gyalogosokat, és láthatod ahogy kijön a házából, elmegy a boltba, találkozik egy csajjal, és hazamegy ...
  • Mt. Chilladnak bazinagy árnyéka lessz. Az összes árnyék "radiosity lighting" technikával lesz rajzolva
  • A többi kisváros: Shady Creeks, Flint County, Whetstone, Fern Ridge és Red County.
  • Minden nagyvárosnak van egy saját reptere, ahonnan lehet ksiebb repülőket lopni.
  • Felvehetsz majd stopposokat
  • Autómentőket is lehet majd vezetni
  • Új öltözetek kaphatók a városban lévő boltokban
  • A repülő madarak kidolgozattabbak lesznek,mint a VC-ben.
  • Lesz a játékban fűnyíró. Amivel füvet nyírhatunk. :)
  • Sok fajta fa lesz a játékban.(fenyő,juharfa,tölgy,pálma,stb.)
  • A GTA I.-ből és a GTAIII.-ból jólismert DodgeViper visszatér
  • Lesz ásó a játékban.
  • A kerítéseket kitudjuk dönteni erős autókkal.
  • Lesznek munkagépek.
  • Valószínű,hogy lesznek erdőtüzek a játékban.
  • Lesz tűzoltópalack a játékban.
  • A kaszinók nevei,amiket meglátogathatunk Las Venturrában:V-Rock Casino ,The Visage, "Pirates in Men's Pants, Caligula's Palace and The Pink Swan, stb...
  • A kaszinókban(természetesen) lesznek őrök,akik megvernek minket ha rosszat csinálunk. :)
  • Az egyik kaszinó egy hajó fedélzetén lesz.
  • Las Venturrában sok lesz a szuper drága kocsi. Mivel egy gazdag város.
  • A híres Las Vegasi cowboy (reklám) figura is megjelenik a játékban.
  • kaszinón belül számtalan minigém vár ránk: Blackjack, Video Poker, Wheel of Fortune, Slots & Craps, Félkarú rabló, Billiárd, stb...
  • Las Venturasban Elvis Presley imitátorokból sem lesz hiány

  • [1-1]

     
    Bejelentkezés
    Felhasználónév:

    Jelszó:
    SúgóSúgó
    Regisztráció
    Elfelejtettem a jelszót
     
    Óra
     
    Skull trombita
     
    Hírlevél
    E-mail cím:

    Feliratkozás
    Leiratkozás
    SúgóSúgó
     
    háttérzene
     
    Naptár
    2025. Május
    HKSCPSV
    28
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    <<   >>
     
    San Andreas
     
    Valami
    Tartalom
     
    Egyszerű
     
    BELÉPÉS
    Felhasználónév:
    Jelszó:
      SúgóSúgó

    Új postafiók regisztrációja
     
    Linkek
     

    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?